• تبریز ، شهرک غرب ، پلاک 39
  • 041-32460120

شیائومی؛ اولین خودروی برقی خود را معرفی کرد

شیائومی؛ اولین خودروی برقی خود را معرفی کرد

شیائومی؛ اولین خودروی برقی خود را معرفی کرد

در شرایطی که بازار تولید خودرو در چین بسیار رقابتی است، شیائومی، سازنده گوشی‌های هوشمند چینی به جمع تولیدکنندگان خودروهای برقی می‌پیوندد.

شرکت شیائومی، از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چینی، گزارشی اجمالی از اولین خودروی برقی خود، یک سدان پنج سرنشین با سقف شیشه‌ای پانوراما، ارائه کرده است. این خودرو قرار است در نیمه اول سال آینده یعنی سال 2024 به بازار عرضه شود. خودروی برقی شیائومی از امکان نصب فناوری لیدار در بالای شیشه جلو برای کمک به رانندگی برخوردار است.

به نقل از بلومبرگ، آمارهای منتشرشده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در روز چهارشنبه نشان می‌دهد خودروی برقی مورد انتظار با نام تجاری Beijing Xiaomi SU7 و توسط شرکت دولتی Beijing Automotive Group ساخته خواهد شد.

این خودروی برقی شیائومی دارای نمای بیرونی شیک و فناوری حسگر لیدار است. حداکثر سرعت آن 265 کیلومتر در ساعت و وزن آن 2.66 تن است.

خودروهای برقی بسته به اینکه دارای پیکربندی تک موتوره یا دوگانه باشد، توسط باتری‌های Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. و BYD Co. تغذیه می‌شود.

همه خودروسازان چینی ملزم به ارائه مدل‌های جدید به MIIT هستند و محصولاتی که تایید اولیه را دریافت کرده‌اند، هر ماه در کاتالوگی منتشر می‌شوند که به مدت یک هفته برای عموم عرضه شده تا بازخورد خود را ارسال کنند. انتشار اطلاعات لزوماً با جدول زمانی تولید مطابقت ندارد. شیائومی قبلاً هم اعلام کرده بود که خودروی برقی آن در نیمه اول سال آینده به طور رسمی عرضه می‌شود.

شیائومی یکی از بزرگترین برندهای لوازم الکترونیکی مصرفی چین است. با تولید خودروهای برقی به سایر شرکت‌های فناوری مانند Huawei Technologies می‌پیوندد که در حال توسعه خودروهای خود هستند. این شرکت‌ها با ارائه ویژگی‌های فناوری پیشرفته و قیمت‌های رقابتی، بازار خودروهای برقی را به چالش می‌کشند.

شیائومی قصد دارد با تمرکز بر ویژگی‌های فناوری پیشرفته و قیمت‌های رقابتی، در بازار خودروهای برقی چینی پیشتاز شود.

 خودروی برقی شیائومی دارای ویژگی‌هایی مانند کنترل صوتی و نرم‌افزار کمکی رانندگی است. این خودرو همچنین یک پیوند مهم در برنامه شیائومی برای ایجاد اکوسیستم همه جانبه برای مشتریانش است. شرکت شیائومی در حال حاضر سیستم عامل گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم خانگی را اصلاح کرده است تا در آینده خودروهای برقی را نیز شامل شود تا کاربران بتوانند انواع محصولات شیائومی را بر روی یک پلتفرم یکپارچه کنترل کنند.

BYD، رهبر بازار، مجموعه‌ای از مدل‌های جدید را عرضه می‌کند، مانند سازندگان کوچک‌تر خودروهای برقی مانند Li Auto Inc.، Geely Automobile Holdings Ltd.، و برند لوکس Zeekr. Volkswagen AG و Xpeng Inc حداقل دو مدل جدید با نشان فولکس‌واگن را برای چین برنامه‌ریزی می‌کنند که اولین آن در سال 2026 وارد بازار می‌شود، در حالی که Stellantis NV با Zhejiang Leapmotor Technology Ltd قراردادی منعقد کرده است.

بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان نیز در سال جاری درگیر جنگ شدید قیمت‌ها شده است. تسلا قیمت‌های خود را کاهش داد و رقبا را مجبور به پیروی از این تصمیم کرد.

ورود شیائومی به بازار خودروهای برقی، رقابت در این بازار را تشدید خواهد کرد. این شرکت با تمرکز بر ویژگی‌های فناوری پیشرفته و قیمت‌های رقابتی، قصد دارد به رقبای پیشرو مانند BYD و Tesla چالشی جدی وارد کند.

اشتراک گذاری این مقاله